آموزش و تألیفات شهید دیالمه

کارگروه دانشجویی تولد محتوا؛ انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

آموزش و تألیفات شهید دیالمه

کارگروه دانشجویی تولد محتوا؛ انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

آموزش و تألیفات شهید دیالمه

گروه آموزش و تالیفات شهید دیالمه، کارگروه تولید و نشر جزوات، کتاب‌ها، سی‌دی‌های آموزشی و ... (مرتبط با کارگاه‌ها و کلاس‌های برگزار شده توسط انجمن اسلامی ۱۳۴۸) می‌باشد.

📍انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ع.پ شهید بهشتی

امام صادق مرد علم و مبارزه و تشکیلات

يكشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴ ق.ظ


امام صادق(ع) مرد علم و مبارزه و تشکیلات بود!

مقام معظم رهبری: امام صادق(ع) 1⃣مرد مبارزه بود، 2⃣مرد علم و دانش بود، 3⃣و مرد تشکیلات بود.

مرد علم و دانش بودنش را همه شنیده‌اید، اما مرد مبارزه بودنش را کمتر شنیده‌اید. امام صادق(ع) مشغول یک مبارزۀ دامنه‌دار و پیگیر بود. مبارزه برای «قبضه کردن حکومت و قدرت» و به وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی...

اما آن بُعد سوم را که اصلاً نشنیده‌اید، مرد تشکیلات بودن امام صادق(ع) است که یک تشکیلات عظیمی از مؤمنان خود از طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفریقا به وجود آورده بود.

تشکیلات یعنی چه؟ یعنی اینکه وقتی امام صادق(ع) اراده می‌کند آنچه را که او می‌خواهد بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام،‌ به مردم می‌گویند تا بدانند. یعنی از همه جا وجوهات و بودجه برای ادارۀ مبارزۀ سیاسی عظیم آل علی(ع) جمع کنند. یعنی وکلا و نمایندگان او در همۀ شهرها باشند، که مردم و پیروان امام صادق(ع) به آنها مراجعه کنند و تکلیف دینی و همچنین تکلیف سیاسی خود را از آن حضرت بپرسند. امام صادق(ع) یک چنین تشکیلات عظیمی را بوجود آورده بود و با این تشکیلات و به کمک مردمی که در این تشکیلات بودند با دستگاه بنی‌امیه مبارزه می‌کرد. در هنگامی‌که پیروزی او بر بنی امیه حتمی بود، بنی‌عباس به عنوان یک جریان مزاحم و فرصت‌طلب آمدند، میدان را گرفتند و بعد از آن امام صادق(ع) هم با بنی‌امیه و هم با بنی‌عباس مبارزه کرد.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی